Retur- och Reklamationspolicy

Retur- och Reklamationspolicy

Hos Cassise AB strävar vi efter att du som kund ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning eller om produkten är skadad, erbjuder vi en enkel och smidig process för returer och reklamationer.

1. Returer

1.1 Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att utnyttja din ångerrätt:

  • Kontakta oss via e-post på info@cassise.se eller ring oss på 033-12 72 05 för att meddela oss om att du vill returnera en vara.
  • Varan ska vara oanvänd och i sitt originalskick, med alla etiketter och förpackningar intakta.
  • Returen ska ske inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt beslut.

Observera att vissa produkter, såsom livsmedel, inte omfattas av ångerrätten om förpackningen har brutits.

1.2 Returprocess
  • När vi mottagit din retur kommer vi att behandla den inom 14 dagar.
  • Vid godkänd retur återbetalas köpesumman till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
  • Returfrakten betalas av kunden, om inte varan är felaktig eller skadad.

2. Reklamationer

2.1 Reklamationsrätt

Om du har mottagit en defekt eller felaktig vara, har du rätt att reklamera den inom 3 år från inköpsdatum. För att göra en reklamation:

  • Kontakta oss via e-post på info@cassise.se eller ring oss på 033-12 72 05 så snart som möjligt och beskriv problemet.
  • Bifoga gärna bilder som visar skadan eller felet.
2.2 Reklamationsprocess
  • Vi kommer att undersöka din reklamation och återkoppla inom 7 arbetsdagar.
  • Vid godkänd reklamation skickar vi en ersättningsprodukt eller återbetalar hela beloppet, inklusive eventuella fraktkostnader.
  • Vid behov kan vi även stå för returfrakten.

3. Kontaktinformation

Om du har några frågor om vår retur- och reklamationspolicy, tveka inte att kontakta oss på:

Cassise AB
Adress: Österlånggatan 40, 503 37 Borås
Telefon: 033-12 72 05
E-post: info@cassise.se